1. Home
  2. »
  3. مقاله ها
  4. »
  5. المنت تسمه ای + انواع و مزایا

المنت تسمه ای + انواع و مزایا

المنت تسمه ای

المنت های تسمه ای وسایل گرمایش زای حلقه ای شکل هستند که اطراف یک المنت استوانه ای شکل بسته می شوند.

انتقال گرما از المنت های تسمه ای به طریق روش رسانایی انجام می شود.

بیشتر المنت های تسمه ای به محیط قطر خارجی یک المنت استوانه ای گیره می شوند و المنت را از خارج گرم می کنند.

برخی از محصولات به محیط قطر داخلی لوله گیره می شوند. به طور معمول المنت های تسمه ای از عایق سرامیکی یا معدنی ساخته می شوند تا میزان اتلاف حرارت را در محیط کاهش دهند.

المنت های تسمه ای طوری طراحی شده اند که به طور مستقیم در داخل یا خارج یک سطح استوانه ای به کار برده می شوند و درجه حرارت بالا و تراکم توان مورد نیاز را برای متدهای درخواستی امروز فراهم می کنند.

این المنت ها معمولا در پرس های اکستروژن و قالب گیری، عملیات حرارت دهی و اتوکلاو، گرمایش لوله و موارد دیگر استفاده می شوند.

المنت تسمه ای

مشخصات کارکردی المنت تسمه ای

انتخاب المنت های تسمه ای نیاز به تجزیه و تحلیل مشخصات و ویژگی های کارکردی آن ها دارد.

پارامترهایی که باید در نظر گرفت عبارتند از: حداکثر دمای کارکرد یا پوشش، ولتاژ AC مورد نیاز و توان.

  • حداکثر دمای کارکرد به حداکثر دمایی گفته می شود که پوشش رویی المنت تسمه ای ممکن است به آن برسد. توجه داشته باشید که حداکثر دمای پوشش، به معنای حداکثر دمایی نیست که ممکن است یک ماده گرم شده توسط المنت به آن برسد.
  • ولتاژ AC مورد نیاز یعنی حداقل ولتاژ جریان متناوب (AC) مورد نیاز برای کارکرد المنت تسمه ای است.

ابعاد

ابعاد مهمی که باید برای المنت های تسمه ای در نظر گرفت شامل قطر داخلی، عرض و ضخامت دور المنت است. به طور معمول قطر داخلی المنت تسمه ای باید به اندازه قطر خارجی سیلندر باشد تا گرم شود.

جنس ماده پوشش / غلاف

المنت های تسمه ای از یک آستین، ژاکت یا پوشش به عنوان یک پوشش محافظ خارجی برای المنت های گرمایشی استفاده می کنند.

گزینه های موجود برای جنس مواد تشکیل دهنده آستین شامل آلومینیوم، برنج، مس، آهن، آلیاژ نیکل، فولاد و فولاد ضد زنگ می شود.

عایق کاری

به طور معمول از عایق برای کاهش اتلاف حرارت به محیط استفاده می شود.

گزینه های پیش رو عبارتند از:

بدون عایق بندی، عایق سرامیکی، عایق طلق نسوز یا میکا، عایق معدنی و عایق فایبرگلاس.

محصولاتی که بیش از یک نوع عایق بندی دارند معمولا در دسترس تر هستند.

  • المنت های تسمه ای بدون عایق دارای مشخصات ضعیف تر و در مناطقی مفید است که در آن ها فضا در درجه اول اهمیت قرار دارد. با این حال المنت تسمه ای عایق بندی نشده به ویژه از نظر اتلاف انرژی مقرون به صرفه نیست.
  • المنت های تسمه ای که به لایه ای از عایق های سرامیکی مجهز شده اند می توانند در برابر گرما و مواد شیمیایی مقاومت کنند. سرامیک ها از مواد معدنی غیر فلزی مانند رس ساخته شده اند که با حرارت دهی در دمای بالا به طور دائمی سخت می شوند.
  • طلق نسوزبه دلیل داشتن ویژگی های عایق بندی الکتریکی و مقاومت بالا در برابر گرما و اسیدها ارزش مند است.

امکانات

ویژگی های المنت های تسمه ای شامل گزینه های خنک کنندگی، روزنه های پروب یا بریدگی ها روی تسمه، جلد عایق بندی شده و هیترهای قابل گسترش است.

نصب و پیاده سازی

المنت های تسمه ای باید به جسمی که قرار است آن را گرم می کنند وصل شده یا گیره شوند. اکثر آن ها گزینه های متعددی برای اتصال و بسته شدن دارند که می توان از بینشان انتخاب کرد.

به عنوان مثال می توان به: فلنج یا زبانه استاندارد (تاشو)، آزاد شدن سریع، تسمه داخلی، تسمه های جداگانه، مهره های بشکه ای و قفل یا پایه های کشویی اشاره کرد.

نوع خاتمه دهی المنت تسمه ای

نوع خاتمه دهی به روشی برمی گردد که برای ایجاد اتصالات الکتریکی به المنت تسمه ای استفاده می شود.

برخی از المنت های تسمه ای گزینه های مختلفی برای نوع خاتمه دهی دارند.

انواع پایانه ای المنت های تسمه ای عبارتند از:

سرب های عایق بندی شده، سرب های کابلی زره پوش، سرب های بافته شده از فلز، سرب های قابل انعطاف رسانا، پایانه های پیچ در پیچ، پایانه های پیچی موازی، جعبه های پایانه و قطع اتصال سریع.

مزایای مربوط به 3 نوع از المنت های تسمه ای

المنت های تسمه ای تولید شده توسط شرکت صنعتی Shenglong  دارای 3 نوع مختلف هستند:

المنت های تسمه ای سرامیکی، المنت های تسمه ای طلق نسوز، المنت های تسمه ای آلومینیومی

برای اینکه مشتری بتواند اطلاعات بیشتری در مورد این المنت تسمه ای صنعتی کسب کند، معرفی مختصری در زیر برای مزایای این سه نوع المنت تسمه ای آورده ایم.

  1. المنت تسمه ای سرامیکی با صفحه فولاد ضد زنگ

المنت تسمه ای سرامیکی چیست؟

المنت تسمه ای سرامیکی

المنت تسمه ای سرامیکی به روش تا کردن سیم سیاه معمولی از جنس طلق نسوز ساخته نمی شود، بلکه به روش سیم تابیده سرامیکی ساخته می شود، بنابراین توان خروجی این المنت های تسمه ای سرامیکی 0/6 ~ 1/6 برابر بیشتر است.

المنت تسمه ای سرامیکی از سفال ابریشمی گرد شده ساخته شده است که به شکل ارتجاعی زرد رنگ خم شده و در داخل حلقه سرامیکیجا می گیرد.

پوشش صدفی آن از صفحه فولاد ضد زنگ ساخت ژاپن تولید شده است.

برای جلوگیری از نشت دما، در وسط آن از پنبه عایقی مقاوم در برابر حرارت بالا (صفحه الیاف سیلیکات آلومینیوم) استفاده می شود.

میله سرامیکی آن از جنس چینی با فرکانس بالا است که در هدایت گرما سریع عمل می کند، مقاوم بوده و شکستن آن آسان نیست و همینطور در دمای بالا به آسانی تغییر شکل نمی دهد و غیره.

ویژگی های مختصر المنت تسمه ای سرامیکی:

کاربرد اصلی آن در قالب گیری، ریخته گری و تجهیزات مکانیکی کم فشار اکستروژنی است که دمای کار در آن می تواند از 350 درجه با بار سطحی بزرگ تر 6/3 وات بر سانتی متر تجاوز کند.

از ویژگی های آن عمر طولانی، مقاومت در برابر حرارت، کاهش 40 درصدی در مصرف انرژی و قدرت ضد الکتریک بالایش است. این در دسترس ترین کالای هیتر الکتریکی برای اکسترودرها، ماشین آلات پلاستیک و دمنده های نوار فیلم است.

مزیت المنت تسمه ای سرامیکی چیست؟

المنت های تسمه ای سرامیکی با انعطاف پذیری در نصب، انتقال سریع گرما، لایه عایق بند عالی در خدمت صنعت هستند.

تولید آن ها مشمول مشخصات مدل و تعیین مقیاس مزایای محدود نیست.

دمای عملیاتی بالا، افزایش سریع دما، راندمان حرارتی بالا، سازگاری با محیط زیست و دقت متقارن در گرما دهی از جمله ویژگی های آن ها است. مزایای اصلی المنت های تسمه ای سرامیکی عبارتند از:

1) با سیم پیچی کردن مانند موارد مربوط به مخازن حرارتی یا لوله ها می توان آن را به صورت قوس یا روکش حلقه ای شکل در سطح حرارت خم کرد.

در برخی کاربردها مانند حرارت دادن به قطعات فولادی بزرگ و متوسط می تواند آن ها را بسته بندی کرد و در قطعات فولادی در مقیاس بزرگ می توان از پوشش روساز استفاده کرد.

علاوه بر این المنت های تسمه ای سرامیکی برای حرارت دهی به انواع اشکال هندسی فولادی مناسب است.

2) دمای عملیاتی بالا، گرم شدن سریع، بازده گرمایی بالا، سازگاری با محیط زیست و حرارت دهی یکنواخت و دقیق می تواند سیستم کنترل خودکار را تنظیم کند.

3) مقاومت بالا در برابر ضربه، قدرت خوب حرارتی ضد الکتریک، تحت پوشش قرار دادن سطح وسیع و عمر طولانی.

4) نصب و تعمیر آسان، هزینه کم کاربردی، حتی اگر ماده خام داخلی داغ از بین برود، اجزای سرامیکی خارجی هنوز هم می توانند بازیافت شوند.

  1. المنت های تسمه ای طلق نسوز از جنس فولاد ضد زنگ

المنت تسمه ای طلق نسوز چیست؟

المنت تسمه ای

المنت های تسمه ای طلق نسوز از سیم گرمایشی آلیاژی ni-cr با کیفیت بالا به عنوان دستگاه گرمایشی، طلق نسوز طبیعی به عنوان پوشش کابل و صفحه فولاد ضد زنگ با کیفیت بالا به عنوان لایه انتقال تولید می شوند.

از المنت تسمه ای طلق نسوز طبق رضایت مشتری می توان برای ساخت افزارهای سخت مانند صفحات و انواع مختلف کالا استفاده کرد.

سطح المنت تسمه ای طلق نسوز در 2/3 الی 3 وات بر سانتی متر مکعب درست است و مشتری باید با توجه به نیاز به گروه توان خروجی، استفاده از نرم افزار سیستم کنترل دما به صورت خودکار، حفظ تمام توان خروجی طبیعی وعمر مفید سیم پیچ حرارتی اقدام به انتخاب المنت تسمه ای طلق نسوز کند.

مزیت المنت های تسمه ای طلق نسوز چیست؟

ویژگی های المنت تسمه ای طلق نسوز:

این محصول به دلیل انتخاب صفحه فولاد ضد زنگ و طلق نسوز سیاه به عنوان مواد اولیه می تواند در تولید بدون تعیین محدودیت مقیاس مدل به عنوان نازل برای گرم کردن سطوح کوچک استفاده شود.

همچنین می توان از آن برای گرم کردن مخزن ماشین پلاستیکی استفاده نمود.

المنت تسمه ای طلق نسوز با پیکربندی مناسب، ظاهر زیبا، ویژگی های پایدار، تقارن گرمایش، خنک کننده سریع لوله حرارتی، عمر طولانی و قدرت ضد الکتریک می تواند عالی، مقاوم در برابر فشار بالا و ارائه دهنده سایر ویژگی ها باشد.

کاربرد المنت تسمه ای طلق نسوز: به طور کلی در ماشین های پلاستیکی، اکسترودر و سایر تجهیزات ماشین آلات شکل دهنده به پلاستیک استفاده می شود.

  1. المنت تسمه ای ریخته گری شده با آلومینیوم

المنت تسمه ای آلومینیومی چیست؟

المنت تسمه ای آلومینیومی

المنت تسمه ای ریخته گری شده با آلومینیوم را می توان به دو دسته ریخته‌ گری شده تحت فشار با آلومینیوم و ریخته گری کوره پز شده تقسیم کرد.

در نوع مشخصات اکثر کاربردها معمولا تولید با پردازش ریخته گری را انتخاب می کنند.

بلوک آلومینیوم با خلوص بالا در تولید ریخته گری مورد استفاده قرار می گیرد که توسط کوره ذوب در دمای بالا از دیسک سخت جامد به مایع تبدیل می شود و سپس به ابزار آسیاب وارد می شود که از قبل لوله گرمایشی را نصب کرده است.

تمام ضخامت طبیعی المنت های تسمه ای ریخته گری شده با آلومینیوم 30 میلی متر و 20 میلی متر هستند و حداقل 20 میلی متر ضخامت دیواره حلقه حفره ای گرمایشی است.

هدف از انتخاب طراحی مقعر و محدب این است که از بالا رفتن بیش از حد درجه حرارت داخلی لوله های گرمایش در هنگام کاربرد المنت جلوگیری شود.

به عنوان مثال هنگامی که درجه حرارت بالا است می توان از خنک کننده بادی آب یا آب خنک کننده در محفظه استفاده کرد که آن را سریع تر از دمای استاندارد کاربردی خنک می کند.

بخش عمده ای از حلقه گرم کننده الکتریکی برای تقسیم حلقه به دو قسمت مساوی استفاده می شود که دو نیم دایره به وجود می آورد و سپس مطابق با پیچ های لنگری شکل به صورت ثابت نصب می شوند.

نقطه کلیدی دما و اندازه گیری دما جایی است که باید سیگنال داده های دمایی را جمع آوری کرد. معمولا با توجه به مشخصات طراحی المنت تسمه ای ریخته گری شده با آلومینیوم برای نصب مقاومت حرارتی در آن، سوراخ هایی در سطح ARC حلقه گرمایش الکتریکی آلومینیومی ایجاد می شود.

المنت تسمه ای ریخته گری شده با آلومینیوم قطعه ای از صفحه گرمایشی است که پس از خم شدن 1 ~ 5 حلقه ها در کوره برقی صنعتی از آلیاژ سیلیکونی آلومینیومی یا مس آلیاژ سیلیکونی ساخته شده است.

در مقایسه با صفحه گرمایشی المنت لوله ای، سطح انتقال مناسب حرارت بین صفحه گرمایشی و انتهای دیگ وسیع تر است.

این نوع ساختار استحکام، عمر طولانی و صفحه گرمایشی با کارایی گرمایشی بالا به دست می دهد که می توان از آن در ساخت اجاق گاز برقی، صفحات پخت و پز، صفحات آب بندی کننده با گرما، صفحه خیس و غیره استفاده کرد.

حلقه گرمایشی با پوسته نازک نوعی ماده اصلی پر کننده با لایه انتقال حرارت و عایق بین سیم گرمایشی مارپیچی و پوسته پلاستیکی است. این نوع مواد فلزی دارای ساختار ساده و قیمت پایین هستند، اما گلوتن به راحتی تغییر شکل می دهد و پس از استفاده طولانی مدت بازده حرارتی کاهش می یابد، بنابراین معمولا آن را به شکل صفحه گرمایشی 700 وات با توان خروجی کم می سازند.

مزیت المنت های تسمه ای ریخته گری شده با آلومینیوم چیست؟

(1)  عمر طولانی. مشخص شده است که می توان آن را حدود 10 سال تحت تمام کاربردهای عادی و شرایط ذخیره سازی مناسب به طور ایمن استفاده کار کرد و کل زمان کاربرد افزونه (تست عمر مفید: در حالت خاموش بودن 1 ساعت، در حالت کار افزونه برای 2 ساعت) باید در حدود ( 3000 ساعت) باشد.

(2)  راندمان حرارتی بالا، مصرف برق کم و هزینه کم. در سطح بین المللی تمایل تدریجی برای افزایش توان اسمی صفحه گرمایشی وجود دارد تا کیفیت مخزن حرارتی کاهش یابد و بنابراین مقصد افزایش توان خروجی بدون افزایش مصرف برق فراتر برود. در نتیجه قدرت خروجی بالا و کوچک بودن بدنه ذخیره گر حرارتی نیروی داخلی حرارتی کوچک است، بنابراین میله گرمایش الکتریکی سبب پخت و پز یا گرم کردن سریع تر شده و بازده حرارتی نیز بالا است و همینطور هم اتلاف انرژی الکترومغناطیسی کاهش می یابد. برای تولید کننده کاهش ذخیره گرما به معنای کاهش هزینه است.

(3)  دما قابل تنظیم است. دمای صفحه گرمایشی گلوتنی نیز باید در تدارک انواع مختلف دماهای کاربردی در نظر گرفته شود. به عنوان مثال دمای جوش و دمای پخت و پز روی 150 درجه سانتی گراد و دمای سرخ کردن روی 160 الی190 درجه سانتی گراد تنظیم می شود. برای سرخ کردن غذا در روغن تا برشته کردن به رنگ زرد روشن سوخته روی خیلی کم تنظیم می شود. تنظیم روی دمای بالا به راحتی روغن پخت و پز رو کربنیزه می کند، بنابراین تنظیم دمای گلوتن در محدوده 130 ~ 300 درجه سانتیگراد بهترین گزینه است.

(4) تمیز کردن آن آسان و دارای ویژگی های بهتر ضد زنگ و خوردگی است.

برای دریافت قیمت المنت تسمه ای و خرید المنت تسمه ای با ما در گروه تکنو المنت صنعت در ارتباط باشید.

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دیگر مطالب ما

برای تماس اینجا کلیک کنید