1. Home
  2. »
  3. مقاله ها
  4. »
  5. مزایای المنت سیلیکونی در کاربردهای حرارت دهی

مزایای المنت سیلیکونی در کاربردهای حرارت دهی

ابمنت سیلیکونی | مزایای سیلیکون در کاربردهای حرارت دهی

سیلیکون چیست؟

اف. اس کیپینگ (F.S Kipping)، اولین بار کلمه سیلیکون را در سال 1901 برای توصیف پلی دی فنیل سیلوکسان، با تشبیه فرمول آن،Ph2SiO  با فرمول کتون بنزوفنون، Ph2CO  ابداع کرد.

سیلیکون ها پلیمرهایی هستند دارای مولکول های بزرگ که از بسیاری از واحدهای جانبی تکرار شده تشکیل شده اند.

این پلیمرها از سیلوکسان ساخته شده اند؛ زنجیره ای از اتم های سیلیکون متناوب و اتم های اکسیژن که اغلب با کربن و یا هیدروژن ترکیب می شوند.

سیلیکون عنصری است که در ماسه یافت می شود، جایی که از هیدروکربن ها استخراج می شود و از آن ها عبور می کند.

سیلیکون به دلیل ساخته شدن از ماسه دومین عنصر فراوان روی زمین است.

با این وجود علی رغم در دسترس بودن، هزینه آن در مقایسه با لاستیک های دیگر مانند نئوپرن (Neoprene)، ای پی دی ام (EPDM) یا لاستیک های طبیعی زیاد است.

دلیل این امر این است که فرایند تبدیل شن و ماسه به سیلیکون یک روش هزینه بر است.

سرمایه گذاری در وسایل حرارتی لاستیکی سیلیکونی رضایت شما را از یک نتیجه با عملکرد بالا در مدت زمان معقول جلب خواهد کرد.

چرا المنت سیلیکونی را انتخاب کنید؟

انتخاب حرارت دهنده های سیلیکونی به دلیل ترکیبی از مشخصات و ویژگی های خاص این مواد است.

در بازار امروز، دامنه وسیعی برای انتخاب لاستیک در دسترس مهندسان و طراحان قرار دارد.

تعداد زیاد گزینه های مختلف می تواند باعث سردرگمی در انتخاب مناسب ترین لاستیک برای برخی از کاربردهای خاص شود. خواصی مانند مقاومت در برابر پارگی، فشار، مقاومت در برابر دما و کشش زیاد، همگی ممکن است روی انتخاب نوع سیلیکون تاثیر بگذارند.

  • لاستیک سیلیکون برای استفاده در فضای باز ایده آل است، زیرا مقاومت بسیار خوبی در برابر شرایط محیطی مانند هوازدگی، یخ زدگی، برف و باران و همچنین فرسایش ناشی از اشعه ماورای بنفش و اوزون دارد.
  • یکی دیگر از مزایای سیلیکون (مخصوصا اسفنج) فشردگی پایین است. به این معنی که اگر سیلیکون برای مدت طولانی تحت فشار باشد، شکل اصلی خود را بازیابی و حفظ می کند. این مورد به ویژه هنگامی که در فضاهای محدود اطراف لوله کشی، شیرآلات و سرپوش ها استفاده می شود، بسیار مفید است.
  • از آنجایی که سیلیکون یک پلیمر خنثی است و عمدتا واکنش ناپذیر است، کاربرد فراوانی در صنایع غذایی و آشامیدنی دارد، زیرا هیچ تاثیری بر روی خود محصولات نمی گذارد. به طور گسترده ای در ساخت لوله های مخصوص عبور دادن مواد لبنی گرفته تا شیلنگ های آبجوسازی در مقیاس جهانی استفاده می شود. این ماده به تایید استانداردهای سازمان های FDA،BFR  و WRAS رسیده است که اجازه می دهند در تماس با غذا یا نوشیدنی باشد، بدون اینکه ایجاد آلودگی کند.

المنت سیلیکونی در گرمایش

مزایای استفاده از المنت سیلیکونی برای گرمایش

اگرچه این یک ماده پرطرفدار برای بسیاری از کاربردها است، اما از سیلیکون به اندازه سایر مواد ارزان قیمت استفاده نمی شود، بنابراین مقیاس اقتصادی آن پایین است.

با این حال، برای بسیاری از مشاغل، هزینه استفاده از سیلیکون به راحتی قابل توجیه است، زیرا بهترین کشیار در سطح بالا برای محیط هایی با درجه حرارت شدید است که در آن لاستیک های دیگر به سادگی نمی توانند دوام بیاورند و همچنین در محیط های سخت واکنش ناپذیر، پایدار و مقاوم هستند.

از آنجایی که سیلسکون ماده ای انعطاف پذیر است، حرارت دهنده های سیلیکونی می توانند در فضاهای کوچک با دسترسی دشوار جای بگیرند، در حالی که سایر حرارت دهنده های اصلی نمی توانند.

حرارت دهنده های سیلیکونی معمولا در مصارف مسکونی و تجاری که گنجایش و فضا مطرح است استفاده می شوند. آنچه باعث می شود سیلیکون در بسیاری از محصولات گرمایشی مورد استفاده قرار گیرد، مقاومت آن در برابر انواع دماها و در عین حال حفظ ساختار فیزیکی و خواص خود است.

سیلیکون ماده ای ایده آل برای استفاده در دمای پیوسته از کمترین یعنی منفی60 درجه سانتی گراد تا 230 درجه سانتیگراد است.

مقاوم در برابر رطوبت و مواد شیمیایی

لاستیک سیلیکون درجه ها و اشکال خاصی دارد که بسیاری از آن ها برای استفاده در مناطق خطرناک مناسب هستند از جمله:

مقاوم در برابر بخار، قابل تشخیص به لحاظ فلز، مقاومت بالا در برابر پارگی، مقاومت در برابر درجه حرارت شدید و درجه حرارت بسیار پایین، رسانایی الکتریکی، مقاوم در برابر مواد شیمیایی از جمله روغن و اسید، مقاوم در برابر گاز، دودزایی کم، و ضد شعله آتش.

المنت سیلیکونی به دلیل آب بندی بودن و فشرده سازی عالی ماده ای مناسب برای استفاده در سیستم های گرمایش و تهویه است.

ساختار سلولی بسته آن سطح بالای محافظت در برابر نفوذ آب، گرد و غبار و رطوبت فراهم می کند که این ماده را به گزینه ای ایده آل برای جلوگیری از اتلاف حرارت در خطوط لوله کشی، شیرآلات، پمپ ها و سرپوش ها و همچنین محافظت در برابر سرما تبدیل می کند.

معروف است که سیلیکون در برابر بسیاری از مواد شیمیایی خطرناک و همچنین اثرات مضر رطوبت بر روی سیستم های گرمایشی سنتی بسیار مقاوم است.از آنجایی که سیلیکون از نظر شیمیایی و رطوبت، نفوذ ناپذیر است باعث شده که یک ماده عالی برای استفاده در واحدهای گرمایشی قابل حمل باشد.

المنت سیلیکونی دما را به سرعت افزایش می دهد

حرارت دهنده های سیلیکونی با ورق های فلزی اسیدی یا سیستم های سیمی ساخته می شوند که می توانند به سرعت تا 350 درجه سانتیگراد گرم شوند که به آن ها قدرت کافی برای گرم کردن سطوحی را می دهد که در تماس فوری با آن ها قرار گرفته اند.

ساختار نازک حرارت دهنده های سیلیکونی یا المنت سیلیکونی باعث می شود تا مواد آن فوق العاده سریع گرم شوند. هر دو ورق های فلزی اسیدی و سیم ها محیطی مناسب را برای یک فرایند هدایت سریع ایجاد می کنند، بنابراین کارایی آن ها بهبود پیدا می کند.

ز آنجا که سیلیکون ذاتا در برابر حرارت مقاوم است، رسیدن سریع به این میزان درجه حرارت ها خطری برای خود واحد گرمایشی ندارد.

سبک وزن بودن

وزن سیلیکون به طور متوسط ​​کمی بیش از 2/5  گرم در سانتی متر مکعب است.

این بدان معنی است که حرارت دهنده های سیلیکونی در صورت لزوم می توانند به سرعت و به راحتی از جایی به جای دیگر منتقل شوند.

به عنوان مثال، واحدهای گرمایشی بزرگ مانند حرارت دهنده های طبلی شکل، اغلب آنقدر بزرگ هستند که بیش از 50 گالن را در خود نگه می دارند، اما انتقال آن ها از یک فضای کار به مکان دیگر می تواند دست و پا گیر باشد.

حرارت دهنده های سیلیکونی نه تنها سبک هستند، بلکه معروف به انعطاف پذیری بسیار بالا نیز هستند و همین امر ذخیره کردنشان برای استفاده های بعدی را بسیار راحت تر می کند.

روکش های حرارتی سیلیکونی

لاستیک سیلیکون از ویژگی های عایق بندی عالی، جرم حرارتی کم و دوام بالا برخوردار بوده و در برابر رطوبت، دمای بالا و بسیاری از مواد شیمیایی مقاوم است.

استفاده از لاستیک سیلیکون برای تولید روکش ها یا پد های حرارتی، کاربر را قادر می سازد تا نیروی گرمایشی بیشتری در هر اینچ مربع بدست آورد.

روکش های به سرعت به نوسانات دما پاسخ می دهند و می توان توسط ترموستات ها یا کنترل کننده های دما آن ها را کنترل کرد تا دمای فرآیند دقیق باشد.

روکش های حرارتی سیلیکونی می توانند برای دمای منفی60  تا مثبت 230 درجه سانتی گراد متناسب باشند.

روکش و پد حرارتی سیلیکونی، دستگاه های حرارتی انعطاف پذیر متشکل از سیم یا شیارهای ورق فلزی هستند که به عنوان عناصر گرمایشی بین دو لایه نازک از لاستیک سیلیکون عمل می کنند.

این ساختار اجازه می دهد تا گرما به طور مساوی در سطح روکش توزیع شود.

روکش های حرارتی سیلیکونی را می توان به دستگاه های کنترل گرما مانند سوئیچ های محدود، ترموکوپل ها یا حسگرهای حرارتی متصل کرد تا دمای ساطع شده از روکش حرارتی را تنظیم کند.

انواع مختلف روکش حرارتی سیلیکونی موجود است

آن ها برای استفاده در سازه های ناهموار با شکل نامنظم و یا جایی که فضا محدود است ایده آل هستند و با استفاده از چسب مخصوص یا بست قلاب و سوراخ کردن می توان آن ها را به سازه متصل کرد.

روکش های حرارتی سیلیکونی

  • روکش های حرارتی سیلیکونی سیم دار: دارای سیم های مقاومتی هستند که با فاصله مساوی بین ورقه های سیلیکونی کارگذاری شده اند. این نوع روکش های حرارتی برای تامین حرارت در مواقعی که حرارت دهنده پیوسته برداشته شده و دوباره نصب می شود، مناسب و ایده آل هستند. کاربردهای معمول روکش های حرارتی سیلیکونی سیم دار در تدارکات صنعتی مانند اجاق گاز، گرم کردن باتری، کنترل محیط و هواپیما و تجهیزات آزمایشگاهی است.
  • روکش های حرارتی سیلیکونی با ورقه های فلزی اسیدی: شیارهای حرارت دهی بین ورقه های سیلیکونی به لحاظ شیمیایی با اسید آغشته شده اند. این روکش های حرارتی به سرعت گرم می شوند و گرمای یکنواخت و دقیقی تولید می کنند. شیارهای ورقه های فلزی اسیدی رویه بیشتری دارند و بنابراین می توان در مواردی که به چگالی توانی بالایی نیرو است، مورد استفاده قرار گیرند . با این حال، شیارها به راحتی با خم شدن قابل صدمه دیدن هستند، بنابراین این نوع روکش های حرارتی سیلیکونی در مواردی که امکان خم شدگی وجود دارد، مناسب نیستند. کاربردهای معمول روکش های حرارتی سیلیکونی از نوع ورقه فلزی اسیدی شامل تجهیزات آزمایشگاهی، گرمایش ضد چگالش، سیستم های تولید لوله GRP و ذوب کردن برف نشسته روی بشقاب های ماهواره ای است.
  • حرارت دهنده های سیلیکونی گرمایشی با لوله های مارپیچی: آن ها مقاومت خوبی در برابر آب و هوا و کهنگی، قارچ ها و باکتری ها، آستون، الکل، اسید فرمیک (formic)، روغن ترمز، اسید استیک (acetic)، انواع روغن های صنعتی، اسید کلریدریک 10 درصد ، اسید سولفوریک 10 درصد، موم ها و نرم کننده ها دارند. طیف گسترده ای از کاربردها برای حرارت دهنده های مارپیچی وجود دارد که در آن ها افزایش درجه حرارت سطح لوله تا 200 درجه سانتیگراد لازم است، زیرا آن ها مناسب برای نصب لوله های مستقیم یا خمیده هستند. حرارت دهنده های سیلیکونی نوع مارپیچ متناسب با طیف وسیعی از لوله های محکم و سخت یا انعطاف پذیر با قطر کوچک طراحی شده اند و برای بسیاری از کاربرد ها از جمله انتقال گاز یا مایع، فرایندهای نیمه رسانایی، حفاظت از یخ زدگی، ضد انقباض بودن و جلوگیری از اتلاف حرارت مناسب هستند.
  • حرارت دهنده های سیلیکونی فراوری شده: در کاربردهایی مناسب هستند که روکش حرارتی برای جای گرفتن در لوله کشی هایی با ضخامت کوچک برای تناسب دقیق تر لازم است. حرارت دهنده های سیلیکونی را می توان برای اندازه شدن با تمام یا بخشی از محیط هر نوع قطر لوله کشی شکل داد و جوشکاری کرد. برای ثابت نگه داشتن این حرارت دهنده ها، می توان تسمه های جداگانه تهیه کرد و یا می توان آن ها را با استفاده از جوشکاری در دمای اتاق، سیستم های چسبی سیلیکونی یا سیستم های خودچسبنده به طور دائمی نصب کرد.
  • حرارت دهنده های عایقی کاپتون Kapton)): از مواد گرمایشی نازک، انعطاف پذیر و نیمه شفاف کاپتون پلی مید ساخته می شوند، که به طور ایده آل برای تولید عناصر حرارت دهی مناسب است. کاپتون با انتقال سریع و کارآمد گرما به سطوح، جرم حرارتی کم و مقاومت عالی در برابر مواد شیمیایی، تراکم توانی بالایی فراهم می کند و واکنش سریعی در برابر کنترل دما دارد. در مواردی که حرارت نامحسوس و گرمایش موضعی مورد نیاز است، حرارت دهنده های کاپتونی راه حلی ایده آل هستند.
  • روکش های حرارتی و پوشش ها: انعطاف پذیر بوده و انتقال مطلوب گرما را با توزیع گرما با سطح عالی ارائه می دهند. این روکش ها در صورت نیاز به گرمایش یکنواخت با بیش از دو سطح، راه حل ایده آلی برای سطوح ساده هستند. کاربردهای معمول آن ها در مجموعه تولید کننده تجهیزات اصلی (OEM) و صنایع تولیدی است که به راه حل های گرمایشی سفارشی نیازمند است. حرارت دهنده ها طوری طراحی شده اند که با اکثر شکل ها و فرم ها متناسب بوده و جریان های گرمایشی کاملا یکنواختی در کل سطح نواحی وسیع بدون اتلاف گرما، شناسایی گرمایی یا سرمایی، گرمایش دقیق، کنترل شده و هدفمند بدون نوسانات دما ارائه دهند.
  • حرارت دهنده های سیلیکونی با کف عایق ریخته گری شده: عایق دما با کارایی بالا برای کمک به کاهش اتلاف گرما از لوله ها، بخش هایT شکل، سرپوش، شیرآلات و پمپ ها فراهم می کنند. کاربردهای معمول این حرارت دهنده های سیلیکونی عبارتند از: حفاظت از یخ زدگی، تدارکات صنعتی، ضد چگالش بودن، سیستم های لوله سازیGRP ، ترمیم کامپوزیت های هواپیما، کنترل محیط یا الکترونیک، جلوگیری از اتلاف گرما و نگهداری دما.
  • حرارت دهنده های سیلیکونی سفارشی: ساخته شده از کف عایق با سلول بسته و مانعی با کارایی بالا برای کمک به کاهش اتلاف گرما در کاربردهایی مانند لوله های انتقال مایع یا گاز، محافظت در برابر سرما، خطوط لوله های بحرانی دما و کاهش تلفات گرما در شیرآلات، پمپ ها و سرپوش ها فراهم می کند. محصولات لاستیکی سیلیکون مقاومت بسیار خوبی در برابر اکسیده شدن، اوزون، اشعه ماورای بنفش، تخلیه تاجی شکل، تشعشع کیهانی و هوازدگی عمومی دارند. پدهای ضد شعله در ضخامت های 3 میلی متر، 5 میلی متر، 8 میلی متر و 12 میلی متر موجود است.

__برای دریافت قیمت المنت سیلیکونی با ما در ارتباط باشید__

سیستم های ردیابی حرارتی و کابل های ردیابی حرارتی

کابل ردیابی حرارت که توسط مجموعه بین المللی Thorne & Derrick International تهیه و عرضه می شود، شامل کابل های حرارت الکتریکی برای نگهداری دمای فرآیند، محافظت در برابر یخ زدگی لوله و شیارها و کاربرد در آب کردن یخ های سقف و ناودان می شوند، در مواردی که حذف برف و یخ لازم است. کابل ها و سیستم ها برای استفاده در مناطق امن صنعتی و تجاری (منطقه غیر خطرناک) و کاربرد در گرمایش مناطق خطرناک با گواهینامه ATEX در دسترس هستند.

ردیابی حرارتی الکتریکی یک سیستم مبتنی بر کابل است که برای حفظ و افزایش دما و محافظت از لوله و فرایندهای لوله کشی در مقابل انجماد و صدمات ناشی از یخ زدگی استفاده می شود.

سیستم های ردیابی حرارت با استفاده از کابل های گرمایشی خودتنظیم، توان ثابت و عایق بندی شده با مواد معدنی (MI) در دسترس هستند تا سیستم گرمایش الکتریکی مطلوبی را برای استفاده شما فراهم کنند. ما یک سرویس طراحی سیستم گرمایش کم مصرف ارائه می دهیم.

گروه تکنو المنت صنعت تولید کننده و وارد کننده انواع المنت و انواع ترموکوپل با بالاترین کیفیت و پخش به سراسر ایران

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دیگر مطالب ما

برای تماس اینجا کلیک کنید